Regulamin e-sklepu i newslettera

Aktualny Regulamin jest publikowany na stronie internetowej www.komfort.pl oraz dostarczany nieodpłatnie Klientowi lub Klientowi Sklepu fizycznego (drogą elektroniczną) na każde jego żądanie
Regulamin wchodzi w życie z dniem 23.12.2014 r.

Ogólne Warunki Współpracy w Sklepy Komfort S.A.

§ 1. Definicje

1.  Dostawa - fizyczne dostarczenie zamówionych materiałów do miejsca wskazanego przez SKLEPY KOMFORT S.A. lub wykonanie usługi zleconej przez SKLEPY KOMFORT S.A.,

2.  Dostawca wszystkie podmioty, z którymi SKLEPY KOMFORT S.A. zawiera umowy lub składa zamówienia na materiały i usługi,

3.   Ogólne Warunki Współpracy (OWW) – niniejszy dokument określający ogólne warunki współpracy z Dostawcami materiałów i usług dla SKLEPY KOMFORT S.A.,

4.   Zamówienie – dokument będący podstawą dostawy materiałów lub usług dla SKLEPY KOMFORT S.A.; jako zamówienie rozumiana jest także umowa zawarta między SKLEPY KOMFORT S.A. a Dostawcą.

5.  Forma pisemna – każdy dokument zawierający oświadczenie którejkolwiek ze stron opatrzony własnoręcznym podpisem.

 

§ 2. Postanowienia ogólne

1.  Podstawą dla wszystkich dostaw materiałów i usług dla SKLEPY KOMFORT S.A. są wyłącznie, sporządzone na podstawie ofert Dostawców, umowy i zamówienia, których integralną częścią są niniejsze Ogólne Warunki Współpracy.

2.   Dostawcy składają oferty nieodpłatnie w formie jaka została określona przez SKLEPY KOMFORT S.A. w zapytaniu do Dostawcy. W ofercie Dostawca zobowiązany jest zamieścić oświadczenie, iż zapoznał się z treścią niniejszych warunków oraz, że je w pełni akceptuje. Ustala się przy tym dwa dominujące sposoby składania ofert:

a)       W formie elektronicznego pliku przesłanego poprzez e-mail,

b)       W formie pisemnej.

3.   SKLEPY KOMFORT S.A. może odstąpić od zastosowania wymienionych w ust. 2. powyżej sposobów składania ofert i poprosić Dostawcę o złożenie jej w innej formie. Informacja o sposobie składania ofert umieszczana jest w zapytaniu składanym do Dostawców.

4.     Ewentualne próbki materiałów dostarczane są przez Dostawcę nieodpłatnie i na jego koszt.

5.   Zamówienia ustne jak też uzgodnienia na temat zmian i uzupełnień zamówień pisemnych złożonych przez SKLEPY KOMFORT S.A. wymagają pisemnego potwierdzenia.

6. Wszelkie powiadomienia pomiędzy SKLEPY KOMFORT S.A. a Dostawcą są dokonywane - o ile postanowienia szczególne niniejszych warunków nie stanowi inaczej nie stanowi inaczej - za pośrednictwem poczty elektronicznej lub listem poleconym.

7.   Oferta złożona przez Dostawcę jest ważna przez okres 3 miesięcy kalendarzowych, chyba że w zapytaniu określono inny termin ważności ofert lub uzgodniono z Dostawcą inny okres obowiązywania oferty.

8.   W przypadku, gdy Dostawca odstępuje od złożonej oferty lub warunków w niej określonych (w okresie ważności oferty), SKLEPY KOMFORT S.A. rezerwuje sobie prawo do dochodzenia odszkodowania za szkody (w tym utracone korzyści) jakie poniosła w związku z odstąpieniem Dostawcy. Ponadto fakt rezygnacji ze złożonej oferty będzie uwzględniany w ocenie merytorycznej Dostawcy decydującej o liście potencjalnych firm zapraszanych do przyszłych postępowań zakupowych.

 

§ 3. Zamówienia

1.  SKLEPY KOMFORT S.A. zleca Dostawcy dostawę materiałów lub usług za pośrednictwem poczty elektronicznej lub listem poleconym Zamówienie określa co najmniej rodzaj materiału lub usługi, ilość, cenę jednostkową i łączną, termin i miejsce wykonania dostawy.

2.    Każde zamówienie składane przez SKLEPY KOMFORT S.A. posiada numer, na który Dostawca ma obowiązek powołać się w swoich dokumentach dostawy, a w szczególności na fakturze oraz na dowodzie dostawy.

3.   Przyjęcie do realizacji Zamówienia wraz z jego integralną częścią, którą stanowią niniejsze Ogólne Warunki Współpracy zostanie przez Dostawcę dokonane za pośrednictwem poczty elektronicznej lub listem poleconym.

4.  Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia przez Dostawcę musi zawierać oświadczenie o potwierdzeniu otrzymania, zapoznaniu się z treścią oraz akceptacji niniejszych Ogólnych Warunków Współpracy i ewentualnych dodatkowych uzgodnień zawartych w Zamówieniu.

5.   Odmienne warunki dostaw są wiążące wyłącznie, gdy zostaną potwierdzone w formie pisemnej przez SKLEPY KOMFORT S.A.

 

§ 4. Dostawa

1.  Dostawa powinna być zrealizowana na warunkach podanych w dostarczonym Zamówieniu co do przedmiotu dostawy, jego jakości i ilości, ceny, terminu realizacji oraz miejsca wykonania dostawy.

2.   Termin realizacji Dostawy rozpoczyna swój bieg od dnia złożenia Zamówienia przez SKLEPY KOMFORT S.A.

3.   Dostawca ma obowiązek bezwzględnie przestrzegać terminu Dostawy. W przypadku, gdy Dostawca uzna, że nie będzie w stanie dotrzymać ustalonych w potwierdzeniu Zamówienia terminów Dostaw zobowiązany jest niezwłocznie zgłosić ten fakt SKLEPY KOMFORT S.A., podając jednocześnie powody opóźnienia oraz przewidywany czas jego trwania. W takim przypadku SKLEPY KOMFORT S.A. zastrzega sobie prawo, a Dostawca akceptuje prawo SKLEPY KOMFORT S.A. do rezygnacji z zamówienia bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów.

4.   W przypadku opóźnienia Dostawcy w realizacji zamówienia, będzie on zobowiązany do zapłaty na rzecz SKLEPY KOMFORT S.A. kary umownej w wysokości 5% wartości zamówienia brutto za każdy dzień opóźnienia. W przypadku gdy opóźnienie Dostawy przekracza 3 dni, wówczas SKLEPY KOMFORT S.A. jest uprawniona do odstąpienia od umowy. Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy pozostaje bez wpływu na ważność lub wymagalność naliczonych dotychczas kar umownych. W razie złożenia przez SKLEPY KOMFORT S.A. oświadczenia o odstąpieniu od umowy, Dostawca zobowiązany jest do zapłaty na rzecz SKLEPÓW KOMFORT kary umownej w wysokości 5% wartości zamówienia brutto. W przypadku, gdy SKLEPY KOMFORT S.A. nie skorzysta z uprawnienia do odstąpienia od umowy, wówczas kary umowne przewidziane w zdaniu pierwszym niniejszego ustępu naliczane będą do momentu realizacji zamówienia przez Dostawcę.

5.   Kary umowne naliczone na podstawie ustępu 4 nie wyłączają uprawnienia SKLEPY KOMFORT S.A. do dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych w przypadku niezrealizowania, nieterminowego zrealizowania lub nienależytego zrealizowania Zamówienia przez Dostawcę.

6.  Dostawa powinna być dokonana do miejsca wskazanego przez SKLEPY KOMFORT S.A. w zamówieniu na koszt i ryzyko Dostawcy, chyba że Zamówienie przewiduje inaczej.

7.    Wszystkie materiały powinny być dostarczane na warunkach DDP (delivered, duty paid).

 

§ 5. Dokumenty Dostawy

1.     Dostawca ma obowiązek dostarczyć SKLEPY KOMFORT S.A. wraz z zamówionymi materiałami wszystkie niezbędne pozwolenia i certyfikaty dotyczące materiałów, w tym miedzy innymi wszystkie wymagane pozwolenia stosownych władz na import/eksport oraz odsprzedaż/reeksport materiałów.

2. Realizacja Dostawy musi zostać zatwierdzona przez pracownika SKLEPY KOMFORT S.A. odpowiadającego za kontakt z Dostawcą.

3.     Akceptacja Dostawy będzie wymagać od Dostawcy wypełnienia dokumentów:

a)       W przypadku dostaw materiałów poprzez podpisanie dokumentu przyjęcia na magazyn (PZ);

b)       W przypadku usług poprzez podpisanie dokumentu potwierdzającego odbiór wykonanej usługi.

4.     Dokumenty wymienione w ust. 3 powyżej są obligatoryjnie wymaganą podstawą do zaakceptowania przez SKLEPY KOMFORT S.A. faktury VAT wystawionej przez Dostawcę.

5.     Dostawca jest zobowiązany wypełnić oraz podpisać dwa egzemplarze dokumentu „Protokół odbioru usługi”, a następnie przekazać je do zatwierdzenia przez właściwego pracownika SKLEPY KOMFORT S.A. Dostawca ma obowiązek uzyskania potwierdzenia wykonania usługi.

6.     SKLEPY KOMFORT S.A., w przypadku stwierdzenia niezgodności Dostawy z umową lub Zamówieniem, ma prawo do odmówienia zatwierdzenia Dostawy a następnie:

a)       Wezwania Dostawcy w drodze procesu reklamacji do dostarczenia materiałów lub usług zgodnych z umową lub Zamówieniem,

b)       Zwrotu dostarczonych materiałów zgodnie z zapisami zawartymi w ust. 8. poniżej.

7.     Odbiór materiału lub usługi następuje z zastrzeżeniem prawa do przeprowadzenia późniejszej kontroli przez SKLEPY KOMFORT S.A. Potwierdzenie odbioru nie oznacza potwierdzenia jakości przyjętego materiału i zgodności zakresu dostawy. SKLEPY KOMFORT S.A. rezerwuje sobie prawo do skontrolowania dostawy w trakcie wykorzystywania dostarczonych materiałów lub usług oraz do rozpoczęcia procesu reklamacyjnego w przypadku, gdy dostarczone materiały lub usługi odbiegają od warunków zawartych w umowie lub zamówieniu.

8.     SKLEPY KOMFORT S.A. zastrzega sobie prawo zwrotu materiałów:

a)       Niezgodnych z zamówieniem (w tym o niższej jakości lub ilości),

b)       Dostarczonych nieterminowo z przyczyn leżących po stronie Dostawcy,

c)       Niezamówionych.

9.     W przypadkach opisanych w ust. 8. powyżej SKLEPY KOMFORT S.A. zawiadomi Dostawcę o terminie, w którym zobowiązany on jest ten materiał odebrać lub dostarczy go Dostawcy. Zarówno odbiór przez Dostawcę, jak i zwrotna dostawa odbywać się będą na koszt Dostawcy. Od chwili otrzymania zawiadomienia przez Dostawcę SKLEPY KOMFORT S. A. przechowują materiał na koszt i ryzyko Dostawcy.

 

§ 6. Faktura za dostawę

1.    Jedna faktura powinna odpowiadać jednemu zamówieniu wystawionemu przez SKLEPY KOMFORT S.A. W przypadku zamówień, których realizacja jest rozłożona na więcej niż jedną Dostawę, SKLEPY KOMFORT S.A. rezerwuje sobie prawo do decyzji o ich konsolidacji w ramach jednej faktury lub o wystawieniu oddzielnych na każdą Dostawę.

2.     Faktura musi zawierać wszystkie dane wymagane przepisami prawa oraz w szczególności:

a)       Poprawne dane rejestrowe SKLEPY KOMFORT S.A. (nazwę, adres siedziby, NIP),

b)       Sygnatura/numer i datę zamówienia SKLEPY KOMFORT S.A.,

c)       Nazwę materiałów lub usług, ilość i cenę jednostkową (zgodnie z zamówieniem),

d)       Wyszczególniony podatek VAT.

3.  Układ asortymentu materiałów lub usług podanych na fakturze powinien odpowiadać kolejności materiałów i usług według umowy lub zamówienia SKLEPY KOMFORT S.A.

4.   W przypadku, gdy faktura nie spełnia wymagań określonych w pkt. 2 powyżej, w szczególności, gdy cena na fakturze jest niezgodna z ceną obowiązującą w dniu Zamówienia lub gdy ilości materiałów podane na fakturze nie są zgodne z ilościami faktycznie dostarczonymi, nastąpi odmowa zapłaty całej faktury. SKLEPY KOMFORT S.A. powiadomi Dostawcę o fakcie niezgodności treści faktury i wystąpi o dostarczenie faktury korygującej.

5.  Dostawca jest zobowiązany dostarczyć fakturę za pośrednictwem poczty elektronicznej (w razie podpisania stosownych porozumień), osobiście lub listem poleconym za potwierdzeniem odbioru na adres:

 

SKLEPY KOMFORT S.A., ul. Srebrzyńska 14, 91-074 Łódź

 

§ 7. Cło i pochodzenie materiałów

1.     Przy dostawach importowych, ze względu na przepisy celne, materiałom powinna towarzyszyć́ faktura w dwóch egzemplarzach a także Certificate of Conformity oraz Certificate of Origin.

2.     Jakiekolwiek odstępstwa od tej zasady są dopuszczalne tylko po uprzednim potwierdzeniu w formie pisemnej przez SKLEPY KOMFORT S.A.

3.     Przy przesyłkach wymagających oclenia faktura powinna zawierać wyodrębnione:

a)       niezawarte w cenie koszty (prowizje, należności maklerskie, koszty licencji, koszty przygotowania),

b)       zawarte w cenie montaż i koszty transportu,

c)       wartość usług naprawy wg materiału i kosztów płac.

4.   Przy przesyłkach bezpłatnych należy podać wartość́ z zaznaczeniem „Tylko do celów celnych” a na fakturze lub w liście przewozowym należy podać przyczynę, dla której materiały są nieodpłatne.

5.   Jeśli do importu lub eksportu wymagane są dokumenty w celu określenia przeznaczenia przedmiotu wysyłki, Dostawca jest zobowiązany dostarczyć je SKLEPY KOMFORT S.A. na własny koszt.

6.  Dostawca jest zobowiązany do ustalenia i udokumentowania pochodzenia materiałów. O zmianie pochodzenia Dostawca jest zobowiązany powiadomić́ SKLEPY KOMFORT S.A. w formie pisemnej.

7.  Jeśli Dostawca dostarcza materiały, które w kraju importu wymagają przeprowadzenia procedur celnych, jest on zobowiązany do dostarczenia świadectwa pochodzenia. Świadectwo to jest wymagane dla każdej wysyłki. Dostawca ponosi odpowiedzialność́ za wszystkie szkody poniesione przez SKLEPY KOMFORT S.A., które wynikną z niespełnienia tych warunków.

8.  Dostawca jest zobowiązany do wyjaśnienia odpowiednim urzędom wszystkich zapytań́ i wątpliwości dotyczących podchodzenia materiałów.

9.   Odprawę celną przeprowadza Dostawca i ponosi w pełni koszty tej odprawy. Odstępstwa od tej reguły wymagają pisemnego zatwierdzenia przez SKLEPY KOMFORT S.A.

 

§ 8. Termin płatności

1.   Podstawą wypłaty wynagrodzenia Dostawcy jest prawidłowo wystawiona i doręczona faktura VAT. W razie gdy faktura zawiera jakiekolwiek nieprawidłowości (zarówno formalne lub ilościowe – dotyczące ilości dostarczanych materiałów) wówczas SKLEPY KOMFORT S.A. odeśle fakturę bez zaksięgowania.

2.   Płatność za dostarczone materiały lub usługę następuje w terminie nie krótszym niż 60 dni od daty otrzymania przez SKLEPY KOMFORT S.A. prawidłowo wystawionej faktury, to jest spełniającej wymogi określone w §6. ust. 2., o ile SKLEPY KOMFORT S.A. i Dostawca nie uzgodnią inaczej w treści umowy.

3.  W przypadku, gdy zamówione materiały lub usługi nie zostały dostarczone pomimo wystawionej faktury, Dostawca zobowiązany jest wystawić fakturę korygującą.

4.  W przypadku, gdy zamówione materiały lub usługi zostaną dostarczone / wykonane po dniu otrzymania faktury, termin płatności będzie liczony od dnia dostarczenia materiałów / wykonania usługi.

5.   Za termin zapłaty faktur strony uznają daty obciążenia rachunku bankowego SKLEPY KOMFORT S.A.

6.  W przypadku określonym w ust. 2. Powyżej termin płatności ulega automatycznemu przedłużeniu i liczony jest od dnia otrzymania przez SKLEPY KOMFORT S.A. prawidłowo wystawionej faktury, faktury korygującej lub noty korygującej.

7.    W przypadku nawiązania współpracy z kontrahentem zagranicznym, w myśl art. 21 ust. 1 ustawy o CIT kontrahent jest zobligowany pozyskać i przekazać SKLEPY KOMFORT S.A. oryginał certyfikatu rezydencji kontrahenta zagranicznego świadczącego na rzecz SKLEPY KOMFORT S.A. wymienione usługi za dany rok podatkowy oraz przesłać aktualny certyfikat na początku każdego roku podatkowego, w którym kontrahent będzie świadczył dla SKLEPY KOMFORT S.A. usługi.

8.       W przypadku braku otrzymania certyfikatu rezydencji SKLEPY KOMFORT S.A. potrąci z faktury 20% wartości faktury na rzecz CIT, na co Kontrahent wyraża zgodę.

 

§ 9. Jakość, gwarancja, reklamacje

1.  Dostawca gwarantuje, że zamówione materiały lub usługi będą posiadać zapewnione umownie właściwości. Usługa powinna zostać wykonana zgodnie z najnowszym stanem wiedzy i techniki. Dostawca zobowiązuje się zrealizować dostawę lub wykonać usługę z zachowaniem najwyższej staranności.

2.  Dostawca udziela SKLEPY KOMFORT S.A. gwarancji na okres 24 miesięcy od momentu dostarczenia materiałów lub wykonania usługi, o ile SKLEPY KOMFORT S.A. i Dostawca nie uzgodnią inaczej w treści umowy.

3. Dostawca gwarantuje, że jakość i oznakowanie dostarczonych materiałów będą odpowiadać obowiązującym normom, zgodnie z obowiązującymi przepisami, jak również wymaganiom określonym w Zamówieniu i niniejszych Ogólnych Warunkach Współpracy.

4.  Na Dostawcy ciąży obowiązek uzyskania wszelkich zezwoleń, atestów oraz innych dokumentów wymaganych przepisami prawa pozwalających na dopuszczenie materiałów do obrotu. Kopie powyższych dokumentów Dostawca zobowiązany jest dołączyć do dostarczanego materiału.

5.  Dostawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady materiałów lub usług.

6. W przypadku materiałów objętych gwarancją, Dostawca jest zobowiązany dostarczyć wraz z materiałami lub usługami odpowiednie dokumenty gwarancyjne.

7.  Dostawca ponosi koszty związane z naprawami przedsprzedażnymi, gwarancyjnymi i wykonywanymi w ramach rękojmi.

8. SKLEPY KOMFORT S.A. będzie przesyłała reklamację w formie pisemnej lub elektronicznej na adres Dostawcy.

9. Dostawca zobowiązany jest rozpatrzyć reklamację SKLEPY KOMFORT S.A. w terminie 7 dni od otrzymania dokumentu reklamacyjnego i przesłać w formie pisemnej odpowiedź na adres siedziby SKLEPY KOMFORT S.A.. Nie zajęcie przez Dostawcę w powyższym terminie żadnego stanowiska wobec złożonej reklamacji traktowane będzie jako jej uwzględnienie.

10. SKLEPY KOMFORT S.A. rezerwuje sobie prawo do wstrzymania płatności za fakturę w trakcie procesu reklamacyjnego.

 

§ 10. Postanowienia końcowe

1.  Jeżeli Dostawca w celu wykonania przedmiotu zamówienia otrzymał materiały, projekty lub inne dokumenty, to mogą one zostać wykorzystane jedynie zgodnie z określonym w Zamówieniu przeznaczeniem i mogą zostać udostępnione osobom trzecim wyłącznie w tym celu i za pisemną zgodą SKLEPY KOMFORT S.A.

2.     Materiały określone w ust. 1 powyżej są własnością SKLEPY KOMFORT S.A. i po wykonaniu Zamówienia należy je niezwłocznie zwrócić SKLEPY KOMFORT S.A. na koszt Dostawcy.

3.     Dostawca nie może naruszać praw osób trzecich, a w szczególności prawa do znaku towarowego, zastrzeżonego wzoru użytkowego, nazwy handlowej, praw autorskich oraz patentu. Wszelką odpowiedzialność z tytułu naruszenia

tych praw ponosi wyłącznie Dostawca.

4.    Strony ustalają, że przeniesienie przez Dostawcę na osobę trzecią wierzytelności, przysługującej mu wobec SKLEPY KOMFORT S.A. z tytułu dostawy materiału może nastąpić jedynie po udzieleniu przez SKLEPY KOMFORT S.A. pisemnej zgody na dokonanie tej czynności.

5.   Strony zobowiązują się do zachowania w tajemnicy wszystkich informacji poufnych, o których dowiedzą się lub które zostaną przekazane w trakcie współpracy. Obowiązek powyższy pozostaje w mocy zarówno w trakcie obowiązywania umowy lub realizacji zamówienia, jak i po ich wykonaniu. Przez informację poufną rozumie się każdą informację o takim charakterze (lub uważaną za taką), której ujawnienie osobom trzecim może wyrządzić szkodę stronie niezależnie od zawodowego, handlowego lub innego charakteru tej informacji. Informacją poufną jest w szczególności informacja dotycząca wysokości obrotów między stronami. Ujawnienie informacji poufnej może nastąpić, jeżeli obowiązek jej ujawnienia wynika z przepisów prawa, w trybie i zakresie określonym tymi przepisami.

6.    Dostawca nie jest upoważniony do wykorzystywania nazwy ani znaków towarowych SKLEPY KOMFORT S.A., w tym między innymi jako odwołania dla celów marketingowych, bez każdorazowego uzyskania pisemnej zgody SKLEPY KOMFORT S.A. (która to zgoda może zostać cofnięta w dowolnym czasie bez podania przyczyn). Dostawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz SKLEPY KOMFORT S.A. kary umownej w wysokości 50 000,00 PLN (słownie: pięćdziesięciu tysięcy złoty) za każdorazowe naruszenie powyższego zakazu.

7.     Wszelkie zmiany umowy, zamówienia lub niniejszych Ogólnych Warunków Współpracy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

8.   W sprawach nie uregulowanych umową, zamówieniem lub niniejszymi Ogólnymi Warunkami Współpracy stosuje się odpowiednie przepisy prawa.

9.   Każdemu Dostawcy przysługuje prawo złożenia reklamacji zarówno na etapie postępowania w sprawie wyboru Dostawcy, jak i współpracy z SKLEPY KOMFORT S.A. Dostawca przesyła reklamację w formie elektronicznej na adres wskazany w trakcie postępowania zakupowego. Wszystkie reklamacje zostaną rozpatrzone niezwłocznie.

10. Konwencja Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży materiałów (CISG) nie ma zastosowania do niniejszych Ogólnych Warunków Współpracy.

11. Każda ze stron odpowiada za należyte wykonanie zamówienia lub umowy, chyba, że niewykonanie bądź nienależyte ich wykonanie nastąpiło z powodu siły wyższej.

12. Za naruszenie Ogólnych Warunków Współpracy przez SKLEPY KOMFORT S.A. uznaje się rażący brak współdziałania przez SKLEPY KOMFORT S.A. z Dostawcą w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania zamówienia lub umowy.

13. Dostawca zobowiązuje się nie dokonywać żadnych ukrytych płatności, prowizji pieniężnych, nie oferować prezentów, podróży czy innych podobnych gratyfikacji lub korzyści żadnemu pracownikowi SKLEPY KOMFORT S.A. lub członkom jego rodziny w celu zachęcenia pracownika do działania bądź zaniechania, czy też faworyzowania Dostawcy. Dostawca przyjmuje do wiadomości, że naruszenie tego postanowienia stanowi istotne naruszenie Ogólnych Warunków Współpracy ze skutkiem natychmiastowym.

14. Wszelkie spory wynikające z umowy, zamówienia lub Ogólnych Warunków Współpracy rozstrzyga sąd właściwy dla siedziby SKLEPY KOMFORT S.A..

JAK KUPOWAĆ

Sklep Internetowy KOMFORT jest własnością firmy Sklepy Komfort S.A z siedzibą w Łodzi przy ul. Srebrzyńskiej 14, wpisaną przez Sąd Rejonowy dla Łodzi – Śródmieścia w Łodzi, Wydział XX Krajowego Rejestru Sądowego KRS 0000267428. Kapitał zakładowy 123.829.000 PLN. NIP 851-29-91-593. Regon 320268249
W razie wątpliwości pomocą służą pracownicy Infolinii:
801 30 11 30 (dla telefonów stacjonarnych)*
42 66 23 722 (dla telefonów komórkowych)

1.    Klient ma prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów i dochodzenia roszczeń.
2.    Klient ma prawo zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży,
3.    Klient ma prawo zwrócić się do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu,
4.    Klient ma prawo uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu od powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów.
5.    Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów i dochodzenia roszczeń dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl


Po wybraniu produktu należy kliknąć na pole „Dodaj do koszyka” (czerwony przycisk, znajdujący się obok zdjęcia produktu)
U góry strony, po prawej jest widoczne pole „Twój koszyk”, zawierające listę wszystkich zamówionych produktów. Po kliknięciu w tę ikonę możemy obejrzeć szczegółową listę wszystkich zamówionych produktów. Widać również wartość produktu po naliczeniu rabatu. W tym miejscu można usunąć produkt z koszyka lub zaznaczyć pole „Montaż podłóg” dla wybranego produktu.
Jeśli dodawanie produktów do koszyka jest zakończone, kolejny krok to kliknięcie na ikonkę „Rejestracja zamówienia”.
Ceny produktów prezentowane na stronie internetowej www.komfort.pl dotyczą jedynie zakupów za pomocą e-sklepu Komfort.
Proszę wypełnić formularze zawarte w zakładce „Dane zamawiającego i adres odbioru”. Po wypełnieniu wszystkich wymaganych pól należy kliknąć przycisk „Dalej”.

UWAGA! Proszę wypełnić pole „Adres wysyłki” wpisując swoje dane nawet wtedy, gdy towar będzie odbierany w sklepie Komfort. Te dane służą nam do wystawienia faktury.

Jeśli podczas podawania danych do wystawienia faktury na firmę pojawi się komunikat „Kontrahent o podanym numerze NIP już istnieje”, proszę wybrać fakturę imienną, a prawidłowe dane do faktury wpisać w polu „Uwagi” w zakładce „Podsumowanie zamówienia”.
Następnie należy określić sposób odbioru i form płatności. Po zaznaczeniu „odbiór własny” należy z rozwijalnej listy wybrać sklep Komfort, preferowany do realizacji zamówienia. Przy wyborze Transport Komfort wyświetla się mapka. Znacznik wskazuje punkt, wpisany wcześniej jako adres dostawy. Jeśli mapa nie może zlokalizować adresu wysyłki, proszę zaznaczyć punkt jak najbliżej poprawnego adresu wysyłki.
Jeśli dane się zgadzają, to należy zaznaczyć pole wyboru „Poprawny adres wysyłki”.
System wyliczy koszt dostawy i przybliżony czas oczekiwania. Termin realizacji uzależniony jest od stanów magazynowych. Zamówienie zostanie zrealizowane niezwłocznie, nie później niż trzydzieści dni od dnia zawarcia umowy, chyba, że podano inny czas realizacji zamówienia na stronie produktu.

UWAGA! W przypadku towarów na zamówienia czas realizacji podany jest na stronie produktu (pod zdjęciem produktu).
Kolejny krok to wybór formy płatności. Zamówienia na wszystkie towary cięte (wykładziny, chodniki) zaczynamy realizować dopiero po zaksięgowaniu płatności.
W podsumowaniu zamówienia są widoczne wszystkie dane dotyczące zamówienia oraz pole „Uwagi”, w które można wpisać informacje dodatkowe, dotyczące np. danych do faktury, cięcia czy obszycia produktu.
Po kliknięciu na „Złóż zamówienie” w systemie obsługi Sklepu Internetowego KOMFORT pojawią się dane zamówienia, a na adres e-mail, podany podczas składania zamówienia, automatycznie wysyłana zostanie wiadomość z informacją, że zamówienie zostało złożone.
Potwierdzenie rejestracji zamówienia nie jest oświadczeniem o przyjęciu oferty.


Klienci dokonujący zakupów w Sklepie Internetowym KOMFORT wyrażają zgodę na wystawienie faktury VAT bez podpisu.

JEDNOSTKI PRZELICZENIOWE POKRYĆ PODŁOGOWYCH

1.    Dywany sprzedawane są w sztukach.
2.    Chodniki i maty łazienkowe sprzedawane są w metrach bieżących. Te produkty ucinane są z rolki o konkretnej szerokości, wartość której podana jest przy produkcie.
3.    Wykładziny dywanowe i elastyczne sprzedawane są w metrach kwadratowych. Każda wykładzina ucinana jest z rolki o konkretnej szerokości, wartość której podana jest przy produkcie. Zawsze należy zakupić pełną szerokość rolki. UWAGA! Zgodnie z normami UE różnice wymiarowe szerokości rolki mogą wynosi +/- 1% (więc wykładzina o szerokości 4 m może mieć zarówno 3,96 m, jak i 4,04 m) - warto wziąć to pod uwagę przy zakupach.
4.    Jeśli z rolki wykładziny o szerokości 4m potrzebny jest kawałek węższy niż szerokość rolki (np. o wymiarach 3,5m x 2m), prosimy o wpisanie docelowego rozmiaru w uwagach – kawałek 4m x 2m przetniemy na dwa fragmenty: 3,5m x 2m i 0,5m x 2m i doliczymy do zamówienia koszt cięcia.
5.    Panele podłogowe oraz podłogi drewniane sprzedajemy w paczkach, w których znajduje się od 0,8 do 2,5 mkw. materiału – w zależności od grubości pokrycia podłogowego. Z tego względu zamówienie nie może być mniejsze niż ilość paneli lub drewna (w metrach kwadratowych) w paczce. Przy zakupie większej ilości, cena całkowita będzie sumą ceny kilku paczek i może nie pokrywać się dokładnie z pożądaną przez Klienta ilością (np. w wypadku chęci zakupu 16 mkw. paneli w paczkach po 1,5 mkw, należy zakupić 11 paczek, co w sumie daje 16,5 mkw).
5.    W dobraniu właściwej ilości pokrycia podłogowego pomaga pole „Przelicznik”, pojawiające się po dodaniu produktu do koszyka. W razie wątpliwości pomocą służą pracownicy Infolinii.

DOSTAWA I KOSZT PRZESYŁKI

1.    Zamówione produkty dostarczane są na terenie Polski.
2.    Są trzy sposoby dostawy: odbiór osobisty w wybranym sklepie Komfort (bezpłatnie), przesyłka kurierska lub transport sklepowy (usługi odpłatne – koszty są indywidualnie wyliczane dla każdego zamówienia, podawane są w e-mailu z potwierdzeniem zamówienia)
3.    Szczegółowe informacje zawarte są w menu „Transport”
4.    Koszty dostawy są wyliczane automatycznie, indywidualnie dla każdego zamówienia, na podstawie zaznaczonego na mapce adresu przesyłki. Sklep Internetowy KOMFORT zastrzega sobie, że ostateczna cena transportu może ulec zmianie w porównaniu z ceną wyliczoną przez automat podczas składania zamówienia w przypadku, gdy trasa będzie dłuższa z przyczyn niezależnych od Komfortu.

SPOSOBY PŁATNOŚCI

1.    Płatność może być dokonana osobiście w najbliższym sklepie (gotówką lub kartą kredytową), lub przelewem na konto:
BZ WBK Bank Zachodni 97 1090 1304 0000 0001 0880 9260
Sklepy Komfort S.A.
ul. Srebrzyńska 14
91-074 Łódź
2.    W przypadku płatności przelewem należy wpisać numer zamówienia – podany jest w e-mailu z potwierdzeniem zamówienia.
3.    Możliwa jest płatność elektroniczna za pośrednictwem serwisu Przelewy24.pl. Do każdego zamówienia jest generowany unikalny, jednorazowy kod, pozwalający na skorzystanie z tej formy płatności – jest on przesyłany w postaci linku w e-mailu z potwierdzeniem zamówienia. Po ustaleniu sposobu transportu można wybrać opcję płatności elektronicznej i po przekierowaniu na stronę Przelewy24.pl postępować zgodnie z instrukcjami, pojawiającymi się na ekranie. W razie wątpliwości pomocą służą pracownicy Infolinii. Operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań
4.    Produkty dostępne w naszych sklepach bądź w Magazynie Centralnym są przygotowywane do wysyłki lub odbioru niezwłocznie po potwierdzeniu zaksięgowania płatności na naszym koncie.

Zwroty towaru i reklamacje

Reklamacje produktów zakupionych w e-sklepie
W przypadku uszkodzenia produktu w czasie transportu lub przesłania artykułu z wadą fizyczną, Klient może odesłać otrzymany produkt i żądać rekompensaty.
 
Reklamowany produkt Klient przesyła na adres:
Sklepy KOMFORT S.A.
Smolice 1
95-010 Stryków
lub dostarcza go do dowolnego sklepu KOMFORT.
 
Podstawą do reklamacji jest dokument lub inny dowód sprzedaży.
1.    Klient ma prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów i dochodzenia roszczeń.
2.    Klient ma prawo zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży,
3.    Klient ma prawo zwrócić się do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu,
4.    Klient ma prawo uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu od powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów.
5.    Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów i dochodzenia roszczeń dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl

Postępowanie reklamacyjne

  1. Zdjęcia towarów zamieszczone na stronie Sklepu przedstawiają faktyczny produkt. W zależności od ustawień monitora, jakim posługuje się Klient, kolorystyka zdjęć towaru (w szczególności intensywność koloru oraz odcień) zamieszczonych na stronie Sklepu mogą różnić się nieco od rzeczywistej.
  2. W przypadku wad towaru Klientowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji.
  3. W celu złożenia reklamacji, Klient wypełnia formularz reklamacyjny i składa go w formie elektronicznej lub na piśmie na adres Sprzedawcy z dopiskiem „Reklamacja zamówienia”.
  4. W przypadku uszkodzenia mechanicznego w czasie transportu Kupujący zobowiązany jest dołączyć skan formularza reklamacji/szkody wypełniony w obecności i podpisany przez przedstawiciela firmy kurierskiej, który dostarczył przesyłkę.
  5. Zgłoszenie reklamacji odbywa się w następujący sposób
    • Wypełnienie formularza reklamacyjnego i dostarczenie go wraz z reklamowanym towarem i dopiskiem „Reklamacja zamówienia” na adres Sprzedawcy. Reklamowany towar powinien zostać należycie zabezpieczony na czas transportu oraz powinien zostać do niego dołączony dowód zakupu (paragon, faktura VAT, wyciąg z rachunku bankowego konta Klienta).
  6. Jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez Klienta byłoby nadmiernie utrudnione, Klient obowiązany jest udostępnić rzecz Sprzedawcy w miejscu, w którym rzecz się znajduje.
  7. Sprzedawca rozpatruje reklamacje w terminie 14 (czternastu) dni liczonych od dnia otrzymania przez Sprzedawcę poprawnie złożonej reklamacji, przy czym termin ten liczy się od momentu kompletnego złożenia reklamacji przez co rozumie się także datę dostarczenia przez Kupującego uszkodzonego towaru na wskazany przez Sprzedawcę adres.
  8. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji, Sprzedawca odeśle towar Klientowi wraz z pisemnym uzasadnieniem odmownej decyzji co do reklamacji.
  9. Jeżeli towar jest wadliwy, Sprzedawca, według wyboru Klienta, nieodpłatnie naprawi towar lub dostarczy nowy niewadliwy egzemplarz towaru albo obniży cenę towaru lub zwróci Klientowi całość uiszczonej przez niego kwoty. Jednakże w sytuacji, gdy klient zażąda zwrotu ceny, sprzedawca może zaproponować Klientowi dokonanie wymiany lub naprawy rzeczy, Możliwości tej nie stosuje się, jeśli rzecz była już naprawiana lub wymieniana przez Sprzedawcę. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna. 
  10. W przypadku uwzględnienia reklamacji przez Sprzedawcę, Klientowi przysługuje zwrot kosztów poniesionych w celu dostarczenia Sprzedawcy reklamowanego towaru.

Zwrot produktu zakupionego w e-sklepie

W przypadku złożenia zamówienia przez Klienta, uprawniony jest on do odstąpienia od umowy sprzedaży towaru zakupionego w Sklepie w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania towaru, bez podania przyczyny.

Odstąpienie od umowy przez Klienta nie jest możliwe w przypadku zakupu towarów o właściwościach określonych według specyfikacji przez Klienta w złożonym przez niego zamówieniu – np ciętych, tkanych, drukowanych pod wzór podany przez Klienta, obszywanych wg zamówienia Klienta czy zamawianych w niestandardowych wymiarach, ponadnormatywnych, wg indywidualnych zamówień Klientów. 

Klient może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy w dowolny sposób w tym w następujący sposób:

 • złożenie na piśmie oświadczenia o odstąpieniu od umowy, którego wzór stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu i dostarczenie go wraz ze zwracanym do sklepu stacjonarnego

 • złożenie na piśmie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i przesłanie go wraz ze zwracanym towarem i dopiskiem „Zwrot zamówienia” na adres Sprzedawcy lub do najbliższego sklepu KOMFORT.

Zwracany towar powinien zostać należycie zabezpieczony na czas transportu, nie może nosić śladów użytkowania innego niż koniecznego do stwierdzenia charakteru cech i funkcjonowania rzeczy, uszkodzeń oraz powinien być zwrócony wraz z kompletnym wyposażeniem i akcesoriami oraz dokumentacją wydanymi przy jego sprzedaży.

Bezpośrednie koszty zwrotu towaru ponosi Klient. Sprzedawca nie przyjmuje zwrotów przesyłanych „za pobraniem”.

W przypadku odstąpienia od umowy, Klient otrzymuje zwrot zapłaconej ceny, oraz najtańszego zaproponowanego przez Sprzedawcę sposobu wysłania towaru do Klienta.

Zwrot ceny następuje na wskazany przez Klienta rachunek bankowy, w ciągu 14 dni, liczonych od dnia otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od umowy oraz dostarczenia zwracanego przez Klienta towaru lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Jeżeli zwracany towar nosi ślady użytkowania innego niż koniecznego do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy lub zniszczenia, Sprzedawcy przysługuje odszkodowanie odpowiadające szkodzie z tego wynikającej.

Dokument zwrotu towaru - W przypadku reklamacji lub zwrotu produktu, wraz ze zwracanym lub reklamowanym produktem należy dostarczyć wypełniony i podpisany „Dokument zwrotu towaru”.

Brak dostarczenia dokumentu nie ogranicza ani nie wyłącza uprawnień Klienta

POZOSTAŁE

1.    Sklep Internetowy KOMFORT zastrzega sobie prawo odmowy realizacji zamówień budzących wątpliwość, w tym tych, w których podane przez Klienta dane nie pozwalają na potwierdzenie zamówienia w jego przedmiocie (nieprecyzyjne informacje o sposobie realizacji zamówienia, błędne zamówienie). W przypadku braku zamówionego produktu lub wymaganej ich ilości w sieci Sklepy KOMFORT Klient zostanie poinformowany o zaistniałej sytuacji w wiadomości wysłanej na wskazany przez Klienta adres e-mail lub drogą telefoniczną na numer wskazany przez Klienta
2.    Ceny wszystkich produktów znajdujących się w Sklepie Internetowym KOMFORT wyrażone są w złotych polskich i zawierają podatek VAT (ceny brutto). Faktury VAT wystawiane są dla firm oraz osób prywatnych.
4.    Różnice pomiędzy wyglądem produktu prezentowanego na stronie sklepu internetowego www.komfort.pl a wyglądem produktu dostarczonego do Kupującego, wynikające wyłącznie z indywidualnych ustawień sprzętu komputerowego użytego przez Kupującego podczas składania zamówienia (np. odcień koloru produktu, proporcje produktu, itp.) nie stanowią podstawy do reklamacji zakupionego produktu.
5.    Prezentowane zdjęcia dywanów wykonane są dla rozmiarów ok. 170x240 lub 200x300 (w przypadku chodników jest to szerokość 80 cm). Oznacza to, że dla każdego innego rozmiaru/szerokości wzór dywanu/chodnika może odbiegać od tego, pokazywanego na naszej stronie www.
6.    Opisy oraz zdjęcia produktów w sklepie www.komfort.pl mają charakter informacyjny. Szczegółowe dane o produktach i ich parametrach technicznych można uzyskać od naszych konsultantów w sklepach oraz na infolinii - 801 30 11 30.
7.    Dane osobowe Klientów podawane podczas rejestracji są przetwarzane przez Spółkę wyłącznie w celu realizacji zamówień. Klientowi przysługuje prawo uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych osobowych, czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem ustawy albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane.
8.    Złożenie zamówienia w sklepie internetowym oznacza zaakceptowanie postanowień niniejszego regulaminu w brzmieniu z dnia złożenia zamówienia.
9.    Szczegółowe czynności związane z realizacją usług w sklepie internetowym, nie wymienione powyżej, są opisane w pozostałych częściach serwisu i stanowią integralną cześć regulaminu.
10.   Do umowy sprzedaży produktów w sklepie internetowym stosuje się prawo polskie. Umowa zawierana jest w języku polskim.
11.   W sprawach nie uregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się przepisy kodeksu cywilnego lub innych ustaw mających zastosowanie do działalności i funkcjonowania sklepu internetowego.
W razie wątpliwości pomocą służą pracownicy Infolinii:
801 30 11 30 (dla telefonów stacjonarnych)*
42 66 23 722 (dla telefonów komórkowych)
* Opłata jak za połączenie lokalne wg taryfy TP S.A. lub zgodnie z opłatą przewidzianą przez operatora sieci komórkowej wg aktualnego cennika